راه کارهای امنیتی در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته تحت شبکه

راه کارهای امنیتی در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته تحت شبکه

کاهش چربی شکم

رژیم لاغری سریع

بیشتر انسان‌ها حتی افراد لاغر مقداری چربی شکمی دارند که طبیعی می‌باشد. اما تجمع زیاد چربی در ناحیه شکم، بیشتر از چربی‌های نواحی دیگر بر سلامتی اثر می‌گذارد. 

  

دسته‌ای از چربی‌ها درست زیر پوست قرار گرفته‌اند و دسته‌ای دیگر عمقی‌تر بوده و در اطراف قلب، ریه، کبد و دیگر اعضا وجود دارند که چربی احشایی نامیده می‌شوند. وجود مقداری چربی احشایی برای محافظت از اندام‌ها لازم است، اما مشکل از آن‌جا شروع می‌شود که مقدار زیاد این نوع چربی، افراد را در معرض خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، زوال عقل و بعضی سرطان‌ها مانند سینه و کولون قرار می‌دهد.

 

دقیق‌ترین روش برای تعیین مقدار چربی احشایی، سی‌تی‌اسکن یا MRI می‌باشد. البته روش ارزان‌تر و رژیم لاغری  ساده‌تری نیز وجود دارد. با استفاده از متر نواری، دور کمر خود را در حالت ایستاده اندازه بگیرید. دور کمر در زنان باید کمتر از 88 و در  رژیم لاغری مردان کمتر از 101 سانتی‌متر باشد.

 

اندام گلابی شکل – ران و باسن بزرگ‌تر- از نوع سیبی شکل که پهنای کمر رژیم لاغری بیشتر است، خطر کمتری برای سلامتی دارد. زیرا احتمالا به معنای چربی احشایی کمتر می‌باشد.

 

میزان چربی احشایی تحت تاثیر ژنتیک و همچنین شیوه زندگی خصوصا رژیم لاغری میزان فعالیت بدنی می‌باشد. نتیجه یک مطالعه نشان داد افراد لاغری که مراقب رژیم غذایی خود بودند اما ورزش نمی‌کردند، میزان چربی احشایی بیشتری داشتند. بنابراین، نکته کلیدی داشتن فعالیت بدنی می‌باشد. برای دریافت رژیم لاغری بر روی تصویر زیر کلیک نمایید . 

رژیم لاغری

4 روش برای از بین بردن چربی شکم

 

1-ورزش

ورزش کردن، باعث از بین رفتن چربی‌ها از جمله چربی احشایی می‌شود. 30 دقیقه  رژیم لاغری ورزش حداقل 5 روز در هفته با سرعتی که ضربان قلب تندتر از حالت معمول شود، مفید می‌باشد.

30 دقیقه ورزش با شدت متوسط، 3 بار در هفته از اضافه شدن چربی احشایی  رژیم لاغری جلوگیری می‌کند، اما برای از بین بردن آن‌ها باید شدت و مدت ورزش را افزایش داد.

 

2-رژیم غذایی

هیچ رژیم جادویی برای کاهش چربی احشایی وجود ندارد. اما معمولا هنگام کاهش وزن، چربی شکم زودتر از دیگر قسمت‌های بدن کوچک می‌شود.

دریافت فیبر کافی کمک کننده است. یک مطالعه نشان داد افرادی که روزانه 10 گرم فیبر رژیم آنلاین محلول دریافت می‌کنند، بدون این‌که تغییر دیگری در رژیم غذایی خود ایجاد کنند، چربی احشایی کمتری می‌سازند. این راهکار به سادگی خوردن 2 عدد سیب رژیم آنلاین کوچک یا نصف لیوان لوبیا می‌باشد.

به‌طور کلی می‌توان گفت رعایت یک رژیم غذایی سالم، متعادل و متنوع با چربی احشایی کمتر ارتباط دارد. برای دریافت رژیم آنلاین بر روی تصویر زیر کلیک نمایید . 

رژیم آنلاین

3-استراحت

خواب شبانه کافی به کاهش چربی احشایی کمک می‌کند. نتیجه یک مطالعه نشان داد افرادی  رژیم آنلاین که 7-6 ساعت خواب شبانه دارند، در مقایسه با افرادی که کمتر از 5 ساعت یا بیشتر از 8 ساعت می‌خوابند، چربی احشایی کمتری در طول 5 سال به‌دست آوردند.

 

4-کنترل استرس

همه انسان‌ها در زندگی خود با استرس مواجه هستند. اما مسئله مهم چگونگی مدیریت آن رژیم آنلاین  است. گذراندن اوقات فراغت با خانواده و دوستان، مدیتیشن، ورزش و مشاوره روانشناسی به کنترل استرس کمک می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.